Maaspoort viert een opvallende mijlpaal: meer dan 50.000 verkochte tickets nog vóór het nieuwe seizoen goed en wel is begonnen. Tot en met 2016 was dit de totale verkoop over een geheel seizoen. De explosieve kaartverkoop toont aan dat theater leeft binnen de regio.
De ontwikkeling staat niet op zichzelf. De sterke groei in kaartverkoop is het resultaat van een strategische koers waarin Maaspoort technologie, duurzaamheid en publieksgericht denken inzet om cultuur dichterbij te brengen. Dankzij de slimme koppeling van het Culturele Doelgroepenmodel aan ticketdata én het gebruik van gepersonaliseerde campagnes, bereikt Maaspoort gericht en persoonlijk nieuwe én terugkerende bezoekers. Daarmee loopt Maaspoort voorop in de theatersector in Nederland.
Daarnaast werd dit jaar voor het eerst het vernieuwde en dunnere Maaspoort Magazine verstuurd: minder papier, meer flexibiliteit. Een opzet die past bij de huidige tijd. Een duurzame keuze die aansluit bij de missie ‘Vandaag voor toekomstige generaties’ en waarmee Maaspoort zich opnieuw profileert als toekomstgerichte culturele organisatie.
“Deze cijfers zijn een bevestiging van de behoefte aan ontmoeting, betekenis en beleving,” aldus directeur-bestuurder Leon Thommassen. “Opvallend is dat veel mensen me aanspreken en denken dat alles uitverkocht is, dat is zeker niet het geval. Er zijn voor bijna alle voorstellingen nog steeds kaarten beschikbaar. Het is mooi om te zien dat familievoorstellingen net als voorgaande jaren ook al vroeg vol beginnen te lopen in Venlo. Dit komt natuurlijk door ons Jeugdfonds Goed voor Elkaar. Ook dit jaar zijn kinderen tot en met 12 jaar helemaal gratis. Prachtig dat we dat kunnen blijven doen dankzij de bijdrage van onze partners.”
Met een mix van publiekslievelingen, grote namen en voorstellingen die de tijdgeest raken, slaat Maaspoort de brug tussen vermaak en verdieping – met open blik en lokaal hart.
Het volledige programma is te vinden op maaspoort.nl. Tot 1 september geldt er, net als voorgaande jaren, vroegboekkorting op de meeste voorstellingen met de code VBK25.
Nieuws
Explosieve start kaartverkoop kenmerkt nieuwe strategische koers Maaspoort
Meer dan 50.000 verkochte tickets
11 aug. 2025
Nieuws archief